اسپانيا


يك مرخصي دو هفته اي براي اين ذهن شلوغ و آشفته من، كار آساني نيست. يكي از زن هاي درونم، محكم چسبيده بود به لپ تاپ و جدا كردنش از كاري كه قرار بود تمام بشه و نشد، سخت بود.
الان هم كه آمده، توي فرودگاه چندتا مقاله دانلود كرد براي هواپيما و بقيه سفر... بقيه زن ها اميدوارم حريفش بشوند و اين دو هفته را فقط صرف تماشا و لذت و خوشگذراني كنند.
شايد هم آن زني كه دلش مانده پيش كار نيمه تمامش را با همين هواپيما پس بفرستم لندن.
به رسم هميشگي سفرهايمان براي خودمان اسم هاي محلي انتخاب كرديم و اين بار، من كارمن هستم و همسفرم خورخه. قرار است كه از مادريد شروع كنيم و شهر به شهر جنوب اسپانيا را بگرديم
براي كسي كه دوست داره زياد سفر بره و درآمد متوسطي داره، مهمترين مسئله پيدا كردن راه هاي كم كردن مخارج سفر است.
براي من اولين قدم، سفر كردن با هواپيماهاي ارزان قيمتي مثل ايزي جت، رايان اير، جرمن وينگز و ... است. هواپيماهايي كه يك سري امكانات مثل غذاي داخل هواپيما و اجازه داشتن چمدان بزرگ را ندارند و صندلي هايشان هم ساده تر و كوچك تر است و فرودگاه هايشان گاه دورتر، اما در عوض قيمتشون به طرز قابل توجهي ارزان تر است. با همين خط هاي ارزان با ٤٠ پوند بليط رفت و برگشت لندن به دابلين گرفتم، با ٢٠ يورو از لندن رفتم به پراگ و با ٦٠ پوند به رم سفر كردم و برگشتم. فقط بايد حداقل ٢ تا ٣ ماه زودتر بليط را خريد و گاهي هم صبح زود يا اخر شب سفر كرد. اين بار كه قصد اصلي ام از سفر استراحت بود و بليط ها را وسط روز خريدم و البته مقصدم دورتر هم هست، رفت و برگشتش ١١٠ پوند شد. كه باز هم ميشه گفت به صرفه است.
براي پيدا كردن محل اقامت ارزان، يك گزينه هاستل هايي هستند كه ميشه يك تخت در يك اتاق چهار تا هشت نفره گرفت و بين ٨ تا ١٥ يورو هزينه اش ميشه، هاستل ها به غير از ارزان بودن بخاطر فضاي الترناتيوي كه بعضي هاشان دارند و آشنا شدن با ادمهاي جالبي كه ارزان و متفاوت و زياد سفر مي كنند هم گزينه خوبيه. طبيعتا گاهي مشكلاتي مثل خر و پف هم اتاقي ها و سر و صداشون را هم داره. البته در همين هاستل ها هم با كمي پول بيشتر ميشه اتاق خصوصي گرفت كه هم به هر حال به صرفه تر از هتل است و هم فضا و ادم هاي جالب را داره.
گزينه بهتري كه من بيشتر ترجيحش ميدم اجاره كردن يك خونه يا يك اتاق از يك خونه است. بهترين سايتي كه براي اين كار مي شناسم Airbnb است. قيمتها از كمي گرانتر از هاستل تا اندازه يك هتل چهارستاره متفاوت است و مزيتش براي من رفتن به خانه مردم كشور يا شهري است كه به انجا سفر كردم. طبيعتا خانه هاي بسيار معمولي كه همه جاي دنيا شبيه شون پيدا ميشه هم بين شون هستند ولي من اينقدر مي گردم تا خانه هايي كه دكور و معماري شان مخصوص آن منطقه باشه و صاحبخانه هاي جالب داشته باشند، پيدا كنم. خواندن نظرات مسافرهاي قبلي هم به شدت توصيه ميشه و يكي از ملاك هاي اصلي ام براي انتخاب هستند.
صاحب خونه اي كه در مادريد گرفتيم، يك زن نقاش اسپانيايي است كه همه در و ديوار خانه را نقاشي كرده و تزئينات خانه اش چرخ خياطي قديمي و ماشين تايپ و چمدان هاي چوبي است. خانه پر از رنگ هاي تند و گرم است و نماي بالكن باريك پر از شمعداني اش، يك كوچه تيپيكال اسپانيايي است.
تخت و صبحانه (Bed and Breakfast) هم مي تونه يك چيزي بين اين دو تا باشه، خانه هاي بزرگي كه چند اتاق براي اجاره دارند، خانه ها معمولا بر اساس حال و هواي ان كشور دكور شده اند و از طرف ديگه رسمي تر هم هستند و اينطور نيست كه واقعا رفته باشيد به خانه يكي. من وقتهايي كه حوصله يا فرصت گشتن دنبال خانه جذاب را در Airbnb ندارم به سراغ اين گزينه مي رم و هميشه هم از انتخابهايم راضي بودم. يك مزيتش هم اينه كه اگه قبلا جا را رزرو نكرده باشم، بي اند بي ها هميشه تابلو دارند و ميشه مستقيم هم در شهر مقصد به سراغشان رفت

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

جاده

اتاق

نیوکلن برلین