آرزوی هزار ساله‌ای كه ديگه فقط یک آرزو نيست


پارسال همین روزها بود که هوایی شدم و خواستم که بالاخره رویای هزار ساله‌ام را زندگی کنم. رویای هزارساله‌ام، یک زندگی مینی‌مالیستی بود که همه زندگی‌ام توی یک چمدان کوچک جا بشه، خانه، به عنوان جای ثابتی در یک نقطه از جهان، نداشته باشم و راه بیافتم تا ببینم آسمان هرجای جهان چه رنگیه؟ توی رویاهایی که از ۱۵-۱۶ سالگی می‌بافتم دلم می‌خواست راه بیافتم و قصه آدم‌ها را بنویسم. ولی همه چیز یک خیال خیلی خیلی دور بود. تنها باری که همه چیز را روی کاغذ آوردم و واقعا می‌خواستم بروم دنبالش حوالی ۲۴ سالگی بود. اون روزها دلم می‌خواست با یک لندرور دور ایران بچرخم ، کتابخانه سیار برای بچه‌های روستایی داشته باشم و خودم هم بله، همان آرزوی قدیمی: قصه آدم‌ها را بنویسم. همه این‌ها را می‌خواستم و تنهایی از پسش برنمی‌امدم و نشد که بشه .
حالا اما  بالاخره دارم آرزوم را زندگی می‌کنم. کار آنلاین دارم و هرجایی که برق و اینترنت داشته باشه می‌تونم لپ‌تاپم را باز کنم و کار کنم و کنارش هم زندگی. شده‌ام یک کوچ‌نشین دیجیتال که شهر به شهر جلو می‌رم، زندگی می‌کنم،  کار می‌کنم و آدم‌های جدید را می‌شناسم.

نظرات

‏انوشه گفت…
وبلاگت رو می خوندم و همین طور که پایین و پایین تر می رفتم یاد خودم می افتادم و همین رویای دوردست سفر. دوست داشتم ازت بپرسم که کار آنلاین چی هست و چه جوری میشه پیداش کرد؟ شاید من هم بتونم به این آرزوی کهنه ام برسم. مرسی
حوا گفت…
من روزنامه‌نگارم و برای یک مجله آن‌لاین کار می‌کنم و بخاطر همین می‌تونم از هرجایی کار کنم. ولی خیلی کارهای انلاین دیگه هستند که اگه واقعا بخواهی می تونی دنبالش بری. مثلا کارهای بازاریابی انلاین، طراحی سایت و اپلیکیشن یا اگر زبان دیگری بلدی ترجمه و آموزش آنلاین زبان به دیگران. به غیر از اینها، خیلی هاستل‌ها و مزرعه‌ها هستند که در ازای هفته ای حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت کار بهت جای خواب مجانی و گاهی غذای مجانی می‌دهند و می‌تونی اینطوری هم سفر کنی و زندگی. یا من کسی را می شناسم که بی بی سیتینگ ( نکهداری از بچع‌های کوچک) می‌کنه و اینطوری مدام در کشورها و شهرهای مختلف زندگی می کنه. اگه بخواهی هزارتا راه برایش هست و اگر کمی در اینترنت جستجو کنی کلی ایده بر اساس توانایی هات به نظرت میاد
‏انوشه گفت…
خیلی ممنونم که وقت گذاشتی و این طور با دقت جوابم رو دادی. حتما" دنبالش رو می گیرم.

پست‌های معروف از این وبلاگ

جاده

اتاق

نیوکلن برلین